Så jävla trött på skiten - förlossningsskador



Det är länge sedan jag skrivit om detta Nu. Delvis för att jag skäms... Skäms för att det var ta mig fan 1.5 år sedan. Varför kunde inte jag kläcka ut ungen problemfritt som de allra flesta?

Jag har ont.. Jag har ont varje jävla dag. I nedre delar/underlivet/slidan/fittan/fiffi kalla det vad du vill. Knappt något står rätt till. 

Jag tar mig igenom vardagen, det är till och med så att jag har vant mig nu och glömmer ibland  bort att jag har ont. 

Jag har försökt kontakta kvinnokliniken på Näl, där jag har remiss, i flera veckor nu. Och jag kommer verkligen aldrig fram. Boka tid för en femtioelfte efterkontroll. Om jag får höra ordet "normalt" en gång till så smäller jag av.

Jag ska säga er en sak, jag har haft stenkoll där nere nu efter alla komplikationer och felbedömningar av vården. Stenkoll om ni förstår vad jag menar, och jag gråter varje gång. Kan någon förstå hur påfrestande det är fysiskt att ha ont hela tiden men minst lika mycket psykiskt. Jag är 24 år med ett knappt fungerande underliv. 


Aaahmaagaad, kan inte fatta att jag skriver detta men eftersom jag gjort det tidigare så...

För nya läsare så finns allt relaterande under kategorin "förlossningen"

Jag har fått ett slutgiltigt besked från IVO - ang min anmälan till Inspektion för vård och omsorg. Saken är "nedlagd med kritik". 
 





My T

Har du kontaktat sjukgymnastiken på näl? Så du får bra hjälpmedel för sidan? Ring även special mödravården. Begär att få ett vaginalt ultraljud på skadan.
Vill du prata får du gärna ventilera med mig. Är ju o samma sits.



URL: http://lifeasafamily.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?