Bomber, nu får det vara nog



Under kvällens badtajm hände något utöver det vanliga. 

Det small utifrån så jädra högt så jag nästan föll av pallen och nästan tappade mobilen i badet. Fönstrena skakade och både lillan och jag höll på å skita på oss. Det small 3 ggr, explosions liknande.

Strax därefter är det kaos på gatan bredvid. Tur som det är så finns det ju Facebook sidor där folk uppdaterar varandra. Blåljus så det stod härdiga till. Det visade sig att troligtvis var det hemmagjorda "smällare" som polisen rubricerar det som. Men detta var verkligen så mycket mer än så. Folk som kan detta säger att så kraftiga smällare kallas bomber. Då detta fångades på film oxå kan man med säkerhet misstänka att någon sitter på gatan bredvid och gör bomber, eller kalla det smällare om ni vill men i en helt annan styrka.

Ja kära vänner, nu e jag så jävla trött på det här stället. Skottlossning, rån, vandalisering av massa bilar och nu detta på bara några månader. Behöver jag säga mer?? Detta stället är inte tryggt! Det är fler än jag med klump i magen idag då det bor väldigt mycket barn här. 

MEN.... Jag älskar det ju här! Älskar den här stora lägenheten och vi trivs över förväntan. Det är nära jobbet och nära stan men ändå lite utanför. Det finns bra och fina lekplatser och det är fint i rabatter och liknande. Och för att inte glömma den bra hyran jag betalar här. Jag är ensamstående och kan inte flytta hur som helst. Och jag tror inte det är bra för Thea att flytta IGEN. Fml...



Anonym

Och nu idag hittar dom flera folk skjutna. Tragiskt hur t.o.m en liten stad som UA blir mer och mer som en ligisthåla :(



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?