Förlorad sömn går inte att ta igen

Tyvärr så är det bara att konstatera, det går inte att ta igen förlorad sömn. 

Efter ett år med sömnbrist så är det kanske inte så konstigt att man är kroniskt trött. Det har  varit mycket upp och ner med mitt humör så klart, särskilt de senaste månaderna. Och de senaste veckorna har tröttheten sköljt över mig mer än vanligt. Så fort jag ser chansen så vill jag bara sova. Sova sova sova...
Och tröttare blir jag. Men jag har även tillåtit mig själv att känna av tröttheten. Tillåtit mig själv att sova medans jag kan. För after all, klart du är trött efter detta året. Men oxå, för Ensamstående är trötta?

 Det har blivit som en ond cirkel. Som tur är, så börjar jag inse det nu.. 
Jag är lika trött om jag får sova 10 timmar per natt som 6 timmar per natt. Jag är alltid tröttare när jag vaknar än när jag lagt mig. Och ja , jag sover jätte gott. Så himla gott sover jag..

Är det kanske något mer underliggande till min trötthet? Vitaminbrist? Kaffet kanske har fått motsatt effekt? 

Hur som helst, note to My self - du e inte trött. Ryck upp dig. Sov inte så mycket. Wake up!







Anonym

Efter att ha läst din blogg till och från under en tid måste jag skriva att jag tycker du har en mycket intressant blogg. Likt alla andra levande så är inte allt guld och gröna skogar och du tar upp mycket jag själv känner igen mig i. Tack för inspiration, motivation och en och annan tankeställare! Måste dessutom tillägga att du är väldigt fin & låt dig inte dras ner av andras kommentarer.
Kramar från mig

Svar: Men tusen tack för dina ord. Det gjorde min dag!
Livan



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?