Drömmar och mål

Att sätta sig in i andras situationer, Ja det är väl ett väldigt bra sätt att leva livet på och mer en nödvändighet. Det måste man komma ihåg mitt uppe i stundernas hetta. Men har du satt dig in i min situation? Nej jag menar inte dig eller dig, Men kanske dig? Som sagt en nödvändighet för våra medmänniskor, tänk på saken.

När främmande människor frågar "Hur mår du egentligen?" Sånt har jag lite svårt för, läppen började nästan darra bara för att folk tycker synd om mig.  Men jag mår BRA, är det konstigt att jag mår bra? Som om jag ska ha dåligt samvete för att jag faktiskt mår rätt bra. Ja förutom två veckor i månaden för jag lider av PMDS, påminn mig att söka hjälp för det. Det är en helt annan historia men då är jag en otroligt överkänslig person.


Fick frågan, vad är din dröm? Vad är ditt mål i livet? Utan att hunnit fundera på frågan blev jag alldeles paff. Jag har verkligen ingen dröm. Upplevdes nog som världens tråkigaste människa. Varför har jag inte en dröm? Har alla människor en dröm? Något som man vill uppfylla innan livets slut? Att vinna en miljon räkna som en ytlig dröm? Om man frågade mig för några år sedan så var ju drömmen solklar, och drömmen blev sann men sinades ut innan och när den blev komplett.
Att få barn var självklart en dröm och något jag är otroligt tacksam över.

Men ska jag ha en mer saklig dröm så är nog att vara husägare igen, i Uddevalla, så klart. 
Och kanske att bli kär, men det kommer jag aldrigaldrigaldrigaldrig bli igen. Men det skulle va trevligt... Någon gång, inte nu.

Mål i livet var dock en enklare fråga. Mitt mål med livet är att Thea alltid har det bra. 

För övrigt, dom här aggsisionerna, hur blir jag av me dom egentligen?














NAMN
 

MAIL


URL





Spara?