Plz give me a break

Sömnen, den där jävla sömnen...

Ni vet... Det gick bra med 2 mål per natt i typ 2 veckor. Sen gick hon tillbaka till samma gamla jävla skit rutiner.

Så nu sover hon TVÅ timmar på raken MEN dessutom vill gå upp nästan TVÅ timmar tidigare fastän hon somnar vid samma tid, eller faktiskt nästan senare. Hon somnar strax innan 22 och vill gå upp innan 07 och sover bara 2 timmar på raken alltså. Sover knappt ngt mer på dagen heller. Nattningarna går lite lättare då jag håller uppe henne lite längre, vilket tidigare inte gått för då har hon blivit övertrött så läggningen har tagit ännu längre tid. Men hon förändras helt enkelt.. En bra dag sover hon 1.5 timme i två omgångar på dagen. Men detta är galet lite sömn för en bebis. 

Rutinerna är helt vrickade för att det inte är bara jag som haft henne den sista veckan. Vem väcker en bebis lixom och idag tog P upp henne vid 06 och jag fick upp vid 07. hallå vad hände med somna om?!
Men P har egentligen inte tagit någon natt på flera månader för då skriker hon.
Och hon är nog i ngt språng igen för hon e ofta sur och då får jag inte i henne så mkt mat under dagen. Allt blir en ond cirkel..
Och den där ångesten varje kväll inför varje natt. Att förbereda sig mentalt på att inte få sova fastän man är så trött på kvällarna att man ser i kors. 
Och den där stressen att man måste somna FORT efter varje gång hon vaknat för snart vaknar hon igen.

Visst vi var nyss borta över en natt men då e de ju en jäkla press att ha kul och ta hand om varandra. Inte ta hand om sig själv.

Jag gråter vid varje läggning. Alltså minst 3 ggr per dag. igår eftermiddag bröt jag ihop rätt ordentligt, Jag är så himla trött bara. Jag är som ett litet barn, grinar när jag är trött. Livet funkar inte helt utan sömn. Idag hade vi hela dagen fullbokad men nu stryker jag allt och drar täcket över huvudet. Nej men vänta... Det går ju inte.. Jag har en bebis å ta hand om...
Men det är ett par saker till som tynger mig. 

Plz give me a breake bara








Fru Michal

Usch, lider med dig. Minns själv hur jobbigt jag hade det med Vega. Men har ni ingen som kan hjälpa er? Typ ta henne över en helg så du får sova ut? Eller bara ta henne på en långpromenad dagtid så du kan få vila dig. Testat att ge henne gröt innan läggdags sp. Hon blir riktigt mätt innan läggdags?



URL: http://www.frumichal.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?