Kontrast






Vill börja med att jag fick besöksrekord igår. Eller ja, i alla fall under detta mammalivet. 
Är det så intressant att läsa om någon har en dålig tid alltså? Ja, det håller jag med om. Hatar bloggar där man bara kan läsa om guld och gröna skogar. 
Kan tillägga att jag ska ha mens nu därav detta psykbryt. 

Och vet ni vad! Min älskade lilla unge gav oss en wonderful natt! Hon sov hela 5.5 timme! Kan ni förstå att detta barnet endast sovit så många timmar i sträck EN gång tidigare i sitt liv?! 

Pappsen är pappaledig idag så vi la upp en plan i natt. Varannan gång upp och mat vid 01 & 05. Jag skulle ta första matningen.
Nattningen gick helt okej på knappt en halv timme vid kl 22. Vaknade för mat exakt kl 01.00 men hon åt inte särskilt mkt, fasen oxå tänkte jag. Nu la jag mig å somnade nästan med en gång i vetskap om att P skulle ta nästa så jag kände mig inte stressad. 
Nästa gång Hon skriker kollar jag på klockan å den är, hör å häpna, 06.30!!!
Jag tror inte mina ögon! Knackar P på axeln att han får gå upp å nästan skriker att den är 06.30 Yaaaay! Hon vill inte somna om men i våran säng somnade hon om till 08! 

Vilken kontrast och idag känner jag mig väldigt mkt gladare. Men grejen e ju, hon vaknade ju inte ens ngn gång mellan, vilket hon alltid gör. Förstår inte?! 

Vad som var annorlunda igår:
-Hon va sur på kvällen så fick inte i henne gröt men hon ville ha varm middag istället. Klockan var 20.30 som vanligt.
-vid 01 fick hon Enfamil för den vanliga ersättningen var slut (enfamil är en ersättning för kräkbarn som har reflux, den sväller i magen så det inte är så lätt att spy upp) fick tipset eftersom hon inte vill ha välling så vi tänkte om det påverkar hungerkänslan. Tack Josefine! Har dock provat den ett par gånger innan men inte gett någon skillnad.

Tror ni något av detta påverkade? Vad tror ni? Hjälp mig nu :)






My

Ändrade ni något på er rutin, på ert sätt att vara? mer avslappnade, lugna, samsade/samspelta?
Var du/ni inställda på en lätt nattning? bara tanken ibland kan göra det lättare ju. Vi hade en hemskt nattning igår, så jag är glad att det gick så bra för er. Vår docka brukar ju sova vid 20. men igår vägrade hon och bara skrek och var tvär, så vi fick natta henne i famnen, så kl 21:30 så sov hon i sin säng, i vanliga fall, lägger vi henne 19:30 och hon somnar sig själv. Glad att det gick bra och ni fick sova (men lite otur nu när du hade möjligheten att få avlastning på var annat skrik, får hoppas att det håller i sig och hon sover bra nu)



URL: http://lifeasafamily.blogg.se


My

Förresten vad är läsarrekord? Nyfiken som jag är ;)



URL: http://lifeasafamily.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?