Vilken flopp








Gårdagens Svt debatt - vilken besvikelse. 

Pga ett försenat tåg så tog Bostadsbristen nästan all sändningstid. Till vilken idé? De som kom med tåget sa ett par meningar som verkligen kunde kvitta. Förlossningsskador fick ca 10 min. Och där med en helt ointressant fråga om man ska få välja kejsarsnitt till första barnet. Det är ju helt obetydligt. Och sen att de som talade pratade så förbannat lågt så jag hörde ingenting! Har sett på svt play och när jag hörde vad överläkaren och barnmorskenämnden påstod så har jag mycket att säga till dem! Tom kvinnor som kommit hela vägen från Sthlm för att debattera hann inte säga någonting. Och en gravid kvinna som skulle tala om hennes och andra gravidas syn på detta. Nej vilken flopp. Vi borde fått minst ett helt program för ämnet. Detta kunde lika gärna slippa, gör det ordentligt istället. Och Sara som började berätta fick inte ens avsluta å säga vad för besvär hon hade !
Jag hade tidigare på dagen tvekat på ens om jag ville prata, men jag hade verkligen bestämt mig för att öppna käften. Jag hade ju en mick precis framför mig, perfekt! Jag hade noterat ner lite saker jag skulle komma ihåg. Tex urinläkage för jag tappade det ordet hela tiden. Men när de pratade om bostadsbristen satt jag nästan och sov. Så himla trött, blodsprängda ögon och hade inte ätit på nästan TOLV timmar.

När det var slut så beklagade dom att det inte blev som planerat.

Men det var ändå jätte kul att se hur det gick till. Jag har aldrig varit i en tv studio innan. Och vilket maffigt hus på Lindholmen i Göteborg och vi fick kaffe när vi kom och bra info. En garderob utanför studion och dom placerade ut oss på särskilda stolar. Programledaren ropade upp våra namn som skulle prata för att se vart vi satt osv. 

Väl hemma vid 01 tiden så va lillan jätte pigg. Stod och vaggade henne i 1.5 timme. Då var jag så trött så jag bara ville gråta. Huua!



Sofia

Såg debatten idag och tänkte precis som du hur i hela helvete kunde bostadsbristen få ta sånn plats?!!! Blev så jävla förbannat, dom borde göra ett helt pogram om detta!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?