SJ SJ Gamle vän - hur löser vi mitt kisseri?




Ni har säkert varit med om att toaletten på tågen är avstängda/ur funktion?
Japp, det är ju ungefär vartannat tåg man jobbar på. Det var i början när jag började jobba som tågvärdinna som jag fick njurbäckeninflammation. Som ni kanske vet så finns det ju ingenting som heter personaltoalett ombord utan vi måste använda den resenärerna använder.
Jag tyckte många toaletten var ofräscha och när det väl var akut så funkade ju givetvis inte toaletten på det tåget och det kan ta många timmar innan man har tillgång till en annan. Åkte in akut efter jobbet en kväll och njurbäckeninflammation hade blivit en tråkig påföljd av att jag gått och hållit mig på detta viset. Efter detta lärde jag mig att jag va helt enkelt tvungen att kissa ombord hur ofräscha toaletterna än var. Men... HUR ska jag kunna jobba med denna inkontinens jag lider av? Jag måste kissa ca 6 ggr i timmen och jag blir JÄTTEkissenödig på två röda och det går knappt hålla tätt. Då måste jag rusa till toaletten och tänk om jag mot all förmodan har en toalett ombord som funkar, men kanske är 80 m bort? Ska jag behöva ha en binda som rymmer flera dl kiss, ska jag ha en toalett i bakfickan eller ska jag helt enkelt bara kissa på mig när jag jobbar?
Planerar att börja jobba om 7-8 månader och förhoppningsvis har detta blivit bättre då men detta är definitivt en fråga att ta vidare till min boss...









NAMN
 

MAIL


URL





Spara?