Näl... Igen...

Återigen, vilket dygn. 
Natten har varit hemsk. Hon vaknade en gång i halv timmen fram till 03. Efter det en gång i timmen. Behöver jag ens förklara hur formen är idag? 
Ställde klockan i morse för vi hade tid hos BVC. Vanlig kontroll då hon fortf e för dålig för vaccinationen.
Hade inte så mkt problem med att gå upp i morse eftersom jag inte fallit i djup sömn ngn gång alls i natt. Väl på BVC så fick jag pratat av mig och Thea fick en redig undersökning. Hon har fått ett litet navelbråck men det påverkar henne inte. Hon tittade ju oxå i öronen och där tyckte hon hornhinnan var röd som är ett tecken på öroninflammation. Yapp i know! Hon hämtade även en doktor från vårdcentralen och han bekräftade hennes misstanke. Dom sa att dom inte får skriva ut något till bebisar som är yngre än 6 månader, vilket jag visste så vi blev skickade till Näl, igen..
Men doktorn sa att hade han fått ge henne penicillin så hade han gjort det. 
Väl på Näl fick vi vänta väldigt länge. Först kmr det in två studenter och undersöker. Dom ser Inget så de hämtar den riktiga läkaren. Thea tittade mkt på muslimen. Hon kunde inte heller se ngt pga vax. Men hon vägrade tro att det var öroninflammation för då skulle hon ha mkt högre feber. Så vi blev hemskickade . Sist gång, för två veckor sedan, blev vi iaf skickade till Öron där dom kunde se ordentligt. Det är alltså tredje gången på två veckor vi söker vård för detta. Blev så "glad" när BVC sa att det faktiskt är något galet då hon haft feber till och från i två veckor och verkar må dåligt. Har ju alltid innan bara blivit tagen som en orolig mamma men idag trodde jag verkligen att vi skulle få hjälp. Kanske att öroninflammation har brutit ut ordentligt, eller något sånt.

Idag skulle jag och Thea ha mysdag med min mamma och Theas mormor så idag hade vi sällskap på Näl. Och när vi kom hem fick jag sova! Jag sov i en timme, vilket kändes som en evighet. Mår skit ändå. Tack mamma.



 



Anonym

Ps: hornhinnan e i ögat. Trumhinnan i örat.

Svar: Ja ja... Sömnbrist var det...
Livan



URL:


sandra

Men va?? Ja var på näl med viking idag å då sa dom att dom inte får ge pencellin för öroninflammation om dom är äldre än 6 månader? ? Haha snacka om att säga helt olika saker... har alltid haft turen att få bra läkare så fick pencellin ändå för att de va så illa. Kanske borde skriva upp läkarnas namn å skicka till dig?;) haha

Svar: Skojar du eller??? Fyfan så dåligt
Livan



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?