Det där var inget vanligt skrik

Nu är det läggdags och jag hoppas så innerligt att denna natten blir bättre än den som var.

Igår kväll tog det nästan 3 timmar att natta. Det tog verkligen musten ur mig. Det var inte det att jag fick gå tillbaka 20 gånger utan hon var ledsen nästan hela tiden. Äntligen somnade grodan iaf och efter 1.5 timme vaknar vi av att hon hostade så hon nästan spydde, flera gånger. Sen började det... Gallskriket, inte vilket skrik som helst utan detta har jag aldrig hört tidigare. Helt hjärtskärande, högt så himla högt och verkligen av smärta. Tog lång tid att trösta. Och när hon hade lugnat sig skulle jag lägga henne, då var det pån igen. Hon spände sig som en båge, höll händerna ovanför huvudet å var jätte ledsen. Hon ville inte ligga i sin säng, inte våran säng, inte soffan, inte golvet, inte resesängen vi bäddade upp i vårt rum så vi kunde ha bättre koll. Ingenting , varje gång hon låg ned var hon så himla ledsen. Jag och P kämpade men dom gick å satte sig i soffan där det fortsatte lite till men till slut somnade hon av utmattning, sittande.
Hon har spytt mkt de senaste dagarna, hon har vägrat sova på dagarna (liggläge ju..) hon har inte velat äta sin gröt. Ja det var mkt som spelade in så vi fick komma in på kontroll på vc. Öronen brukar ju ha såna symptomer, trycket i liggande läge.
 Doktorn kunde så klart inte förstå att det hade varit något fel på denna damen några timmar tidigare, eftersom hon var världens gladaste unge där inne. Kändes inte som att jag blev tagen på allvar. Vi om någon, är van med skrik och gap men det där skriket var INTE normalt.  Men nu är det tredje experten som tittar på henne på löpet av en vecka och inget är fel. Det är bara att inse, att hon är grinig, att utvecklingssprången avväxlar varandra, att hon KAN skrika så pga hostan osv. 







Sofia

Kämner igen de där skriket, de kommer till en nivår där man tror att ungen ska dö, jag tror de är att dom vill ha tryggheten hos oss som föräldrar, min son sov ganska bra på nätterna tills dom fick ett eget rum, då började de, vissa läggningar går skit bra, pojkarna har samma rum så lägger minsta i sin säng går till stora pojkens säng och läser saga och jag har alltid legat kvar tills dom somnat just för att dom inte ska känna sig lämnade, ibland räcker att jag lägger ner han i spjälsängen så gallskriker han tills han inte får luft, och de tar en stund innan han slutar gråta också först är inget bra sen är de som om han kommer på att jag är ju med mamma el pappa, de är många nätter som han får komma över till oss för jag orkar inte masa på nätterna, de är bättre att sova stunder än inte sova alls med massa skrik tycker jag, :) gör inte så stor grej av de låt henne somna i soffan med er sen smyger du in henne i sin säng, att sova regelbundet eller en viss tid de kommer med tiden, ex när dom ska börja på dagis :) eller pröva att sätta på en saga i rummen så hon inte känner sig ensam och ha en liten nattlampa :)
eller så gör du såhär lägg henne inte i sin säng först utan i eran så ligger ni med henne tills hon somnar och sen smyger ni in henne i hennes säng :)
Eftersom som ni kollat henne och hon är frisk så är de säkert så att hon känner sig lämnad, så gör nått helt annorlunda och se hur hon reagerar,

Svar: Vilket bra idé med saga! Har en cd skiva från Go boken! Synd man inte har en gammal hedlig cd spelare :O
Livan



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?