att kissa på sig, ett folkhälsoproblem?

Just nu strömmar det runt ett blogginlägg som blixa har skrivit, ni hittar inlägget HÄR. 
Där berättar hon att hon har en förlossningsskada, hon har sökt hjälp för det många gånger men samma svar varje gång - det är helt normalt. Hon skriver att hon har problem med att tömma tarmen och att hon måste ha ett finger i slidan och hålla emot så att tarmen tömmer sig. Äntligen någon som talar!

Enligt en ny studie från Sahlgrenska har varannan kvinna någon slags förlossningsskada.
Detta är på nyheterna ikväll och även i rapport kl 21.00 på SVT1, missa inte!

Som ni vet så brukar jag dela med mig av det mesta här på bloggen och skämms inte ör något utav det.
Men just denna grejen jag skall dela med mig av just nu har jag tvekat lite på, ungefär det är kanske lite To much information! men va fasiken...Kan Blixa, kan jag...
 
Ni minns jag var ute och dansade med mina mammakompisar förra lördagen?
Stod på dansgolvet och dansade röva av mig och hoppade i takt med musiken.
Jippi, livet leker! Men så händer något.... i brallan....
Oops, jag kissade på mig! inte bara en eller två droppar inte!
ropar till mammorna, kastar bena på ryggen och kutar till toaletten.
det var den torra trosan det. 
Jag är 23 år och kissar på mig, score
!
Detta beror på att böckenbotten är otroligt svag och det i sin tur beror på den långa och utdragna förlossningen, krystvärkar i 4 timmar. Vad man kan göra åt detta? Knipa? Jag kniper å kniper å kniper å kniper.. And so on..


Ni minns att jag för några veckor sedan var på kvinnokliniken på Näl och gjorde ett litet ingrepp?
Där dom skar bort en flik i slidöppningen som orsakats av att några stygn släppt för tidigt som i sin tur orsakats av att det var slavigt sytt. Vid detta tillfället fick jag en östrogensalva på recept mot torra slemhinnor och som ska hjälpa slemhinnorna att återhämta sig snabbare. Men doktorn hade problem med att skicka iväg det elektroniska receptet men sa till mig att jag har receptet imorgon. Väl på apoteket dagen efter säger apotekaren till mig att jag har minsann inget recept. Nehe! Några dagar efter detta så åkte jag in med Lillan till Barnmottagnigen på Näl. Hade några minuter över så passade på att gå till Gyn och haffade tag i en sköterska. Först kunde vi inte komma fram till vilken läkare jag hade. Hon tyckte det var konstigt att jag inte mindes vem det var men jag kommer ju knappt ihåg vad jag själv heter... Hur som helst, hon sa till mig att hon fixar det och att jag kan hämta ut salvan dagen efter. Återigen, väl på apoteket dagen efter så säger tanten bakom disken till mig att jag har inget recept. va fan! det kom ett par svordommar ur munnen på mig. Tanten kollar konstigt på mig och frågade om jag verkligen skulle ha en östrogensalva eftersom "det är inte så vanligt i din ålder".
Pekar på lillan å försöker förklara utan att gå in för mkt på detalj. Hur som helst, hon visar mig en receptfri östrogensalva. Så den ska vi köra på! Nu skiter jag fan i hela Näl... igen... alltid är det problem med dem..
 

Vill lägga till att detta är självklart anmält. Ni kan läsa mer under kategorin "förlossningen" 


 


 
 



A

Starkt av dig att berätta! För mig som inte har barn är de nyttigt att läsa då man väldigt ofta hör enbart den positiva sidan och allt är så lätt och allt går så himla bra så jag uppskattar dina inlägg och hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Och även för alla andra som lider av någon skada från förlossningen.



URL:


My

Kissa på sig, är helt normalt i min värld, det är en vardag. Har alltid trosskydd, Tena, som jag fått hem skickat av staten, två omgångar, totalt 18 paket.
Dom används flitigt, då jag gick sönder över allt och lite till, pga min snabba förlossning och en bebis som höll på att dö vid krystvärkarna.
Inget roligt och jag kniper och kniper, men känns inte som man har hittat slidmuskeln helt och hållet, kan tänka mig att du har kanske samma problem med det.
Svårt när man var så trasig. Enligt min sjukgymnast som jag går till var annan månad på näl, Elisabeth, säger att efter att slemhinnorna är helt återhämtade, så tar det 3-6 månader innan man är återhämtad och ska kunna knipa.
Har du inte fått gå till en sjukgymnast?
Begär det om det ej varit på tapeten.

Svar: My, tack tack tack! För du berättade! Läste precis innan jag gick in t BVC. Frågade och fick mer info så detta ska jag kolla upp! Vrf har ingen sagt detta till mig, har ju sökt vård x antal gånger
Livan



URL:


♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

hoppas de blir bättre när du testat salvan!mycket dåligt av NÄL att strula sådär :/ hur svårt kan det vara att skicka iväg ett recept till sin patient :O
och vadå konstigt att du inte minns vilken läkare du var hos, känns som en minst sagt dryg kommentar! jag kommer inte ihåg mkt såfort jag går utanför dörren typ va läkaren sagt så ja jag förstår verkligen va du menar när du skriver att du knappt vet va du heter



URL: http://www.melissasprinsar.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?