Mamma på halv tid ??



Barnledig helg och jag har då alltså jobbhelg men är ledig idag. Trots att jag återigen ringde å ville jobba extra men inget ledigt finns. Förr kunde jag jobba hur mkt jag ville, det tyder väl på att dom börjar få koll på personalläget. 

Igår kväll hade jag egentid och städade ordentligt, parade sockar och sådant tråkigt. Mitt nattliga besök sviker aldrig, har en som jobbar skift. 

Det känns som att jag knappt får se mitt barn på en vecka nu. Å med en sån intensiv vecka som varit så känns det extra mkt i hjärtat. 
Jag är mamma på halv tid, vad är det för liv? Jag vet att det finns många av oss men tycker det är så tragiskt. Finns det fler ensamstående mammor här? Känns som att det bara är jag i hela världen ;)  I början som ensamstående tyckte jag att jag hade det bästa av två liv. Alltså mammalivet med min älskade dotter och kan vara ung och roa mig, om ni förstår? Förr tyckte jag det var jätte skönt med egentid då jag inte hade haft de på ett års tid. Men nu, nu vill jag inte ha mer egen tid.









sofia

Jag är ensamstående med 2 barn sen i sommras och umgänget har fungerat sådär.. I järn tyckte jag de va skönt när barna va iväg.. men nu grinar jag så fort dom är ifrån mig... 😭😭 fy fan va ensam man känner sig.. så nej du är inte ensam..



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?