1 aug firas med..





Alltså vad är problemet, är inte pannkakor det lättaste man kan laga? Har aldrig lyckats. Men jag har iaf lärt mig ett nyckelord ang pannkakslagning  efter flera år med en matfantast, tapetklister. Men det blev pannkaksröra ändå.





Emma

Haha hade samma problem! Skaffade en gjutjärns panna som är till för pannkakor. Tar alltid 1l mjölk. 5 ägg och 5 dl vetemjöl. Smör. Byt ut mjölken i mot soya mjölk så smakar det mer och är nyttigare. Siktat dinkelmjök kan man också köra på, samma egenskaper :) relativt tunna. Sedan helt plötsligt gick det! Med detta receptet och relativt tunna kan jag vända i alla stekpannor, helt plötsligt! Haha som jag kan kämpat! Alla kunde utom jag ju :(

Svar: Men oj vad konstigt! Jag e alldeles för svag för gjurjärns pannor men de andra ska jag testa :D
Livan



URL:


Louise

Jag är också för svag för gjutjärn. Så en vanlig teflon funkar toppen med receptet jag använder.

4 ägg
4 dl mjöl
6 dl mjölk
½ dl vatten
1 tsk socker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt

Blir sååååå mycket godare om man har i lite vaniljsocker i smeten :) Använder inget smör i själva smeten utan har i lite i pannan efter varje/varannan, det blir mycket finare yta på dom då. Plus lättare att vända om du frågar mig!
Med detta receptet kan jag klara mig på att bara använda 1/3 del smet i pannan = lövtunna pannkakor. Precis som jag vill ha det. Prova och se om du lyckas :) Kram!

Svar: Åh tusen tack Louise! Det blir prova t helgen <3
Livan



URL: http://www.livetiedinburgh.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?