Sömntjuven

Idag satte BVC spiken på huvudet, eller huvudet på spiken. Har självklart pratat mkt om våra sömnproblem men idag ställde hon den klockrena frågan. Fattar inte vrf jag inte tänkt på det, känner mig himla dum för jag trodde jag hade tänkt på det mesta, förutom just detta. Även fått mkt tips från vår omgivning. Just detta har jag ju till och med sett på Nyhetsmorgon och dessutom läst om så vrf har jag inte tänkt på det?

Frågan var: HUR SOMNAR HON?
Svar: Med flaskan i sin säng 

När vi ammade somnade hon alltid intill bröstet, sedan har jag märkt att hon somnar superfort med den i sin säng, sedan har det bara fallit i rutin. 
Barn vill vakna så som de somnar. Självklart har det då blivit så här!

Så ikväll var första nattningen utan flaskan. Hon fick en liten skvätt välling i soffan (hon gillar kall nu) och sen gick vi till sängen, tänkte hur sjutton ska jag söva henne nu. å jag började boffa på rumpan , dwt verkade hon bli stressad av. och stryka på ryggen funkade bättre. Har ju inget som funkar som snutte för henne för de har ju varit flaskan.... Drar upp filten över kinden, lägger snutten över kinden, inget e bra.. Och så börjar hungerskriket, skriket att hon vill ha flaskan och jösses va hon skriker. Drygt 30 min försökte jag. Min rygg gick nästan av när jag böjde mig över sängen så länge å försökte natta. Hön skriker i vilket känns som en evighet å hon känner min frustration men jag ska verkligen inte plocka upp henne för själva grejen e ju att hon ska kunna somna om där i natt , inte i min famn.
Peter får ta över, han plockar upp henne å hon skriker mer, jag kmr in å tar henne i famnen å hon somnar på två röda. Efter ett par minuter lägger jag ner henne. 
Nu gör vi så här i framtiden och jag kan vänta mig djävulska nattningar och jag ska komma ihåg att jag kanske inte märker resultat direkt.

Tänk om denna lilla anledning är anledningen till all förlorad sömn? Känner mig så dum.








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?