Den kvinnliga kondomen

Efter tre veckor konstant mensvärk som dessutom eskalerade bestämde jag mig för att ta ur den helvetes kopparspiralen. Vissa dagar kunde jag knappt stå upprätt. Hur som helst, bm konstaterade att trådarna var på tok för långa (jo jag vet, dom sticker ju nästan ut) så det var irriterat och svullet men hon kunde ändå bara dra slutsatsen om att min kropp helt enkelt inte vill ha koppar...
Nu till nästa gåta, hitta nytt preventivmedel utan hormoner och det ska vara lätt att bli gravid igen. Jag trodde jag ville ha P-spruta men det kan ta upp till ett år att kunna bli gravid igen(!). Men så till denna underbara manick, den kvinnliga kondomen, pessar! Vilken grej, den var populärast under 60,70-talet och inte så många använder den idag. Men den vill jag verkligen slå ett slag för och trenden bör återinföras. Tvinga inte på kroppen massa onödiga hormoner, särskilt inte efter en graviditet.











NAMN
 

MAIL


URL





Spara?