Matschema efter graviditeten

Sitter just nu med göbben min och gör ett matschema för mig efter graviditeten.
Tur jag har han som är så fantastiskt duktig med så otroligt mycket, framför allt kost och träning♥

Vi förutsätter att amningen funkar som den ska och gör ett matschema efter det.
Som alla vet tar det mycket energi att amma och man äter tydligen som en häst.
Trots detta behöver kroppen faktiskt bara 500-700 kcal extra om dagen. 
Det är också viktigt att få i sig alla näringsämnen, så att mamma och bebis 
får i sig tillräckligt med energi.

För det första, för att gå ner i vikt ska kroppen göra av med mer än vad den får in.
En kvinna bör under en dag få i sig 2500 kcal. med underskottet plus amningskalorierna,
blir det lagom med 2500 kcal per dag för mig.

När vi sitter och tittar på detta så tänker jag, fine detta klarar jag.
Jag har gjort det förr, det är inga problem. 
Men skillnaden är nu denna gången givetvis livet som mamma, jag kan inte träna 2 ggr om dagen
och amningen som tydligen gör hungern extra tydlig och om man har dessa crawings fortfarande.
Hur satan ska detta gå??
 
Under dessa 9 månader har jag byggt upp ett supersockerberoende och ätit precis vad fan jag velat.
Det har bokstavligt varit de fetaste månaderna under hela mitt liv och jag har aldrig svullat så här mkt.
Jag vet, att jag har ätit på mig många av kilona och hela tiden tänkt It's sooo wurth it!
Men är inte lika säker på att jag kommer känna så när bebis kommit ut och svullotiden är förbi.

Innan graviditeten var jag hyffsat vältränad, inser jag nu och jag hade minsann kämpat för det. 
Nu.....tillbaka till ruta ett, nej...ruta -100 ungefär och det kommer bli sååå jobbigt att komma tillbaka.
Men jag har realistiska mål och delmål, när jag är där så kommer jag aldrig mer vara missnöjd med min kropp. 
Hoppas jag,,,,,

Nu, arbeta bort sockersuget som jag gjorde sist gång.
Blir jag sugen så dricka massa vatten och tugga torra knäckebröd, jätte sakta.
Snacka om att jag saknar att löpa på bandet. det lär jag inte kunna göra på länge pga
många anledningar. Delvis för att man ska va rädd om fogarna som kan vara mjuka länge efter 
graviditeten och delvis för att jag måste vara rädd om mina stackars knän som har en hel del vikt
att handskas med nu...


 
 
 





 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?