Lillan går upp för lite i vikt

Bvc idag å lillan har gått upp alldeles för lite. Då e de som jag anade, det är för lite mjölk i tuttarna. Så nu ska vi backa upp med ersättning 3 ggr om dagen ist för 1.
Finns antagligen 3 Anledningar till att det finns för lite mjölk.
1. Jag äter och dricker alldeles för lite.
2. Stress, blir otroligt stressad när hon skriker så det blir en ond cirkel.
3. Jag ammar för ofta. For ofta och då hinner inte mjölken rinna till. Försöker ofta trösta med tutten då hon kan vara ledsen för hon är hungrig. 
Sen oxå att andra säger så fort hon gråter: Hon är nog hungrig. 
När jag själv vet att det inte var länge sen hon åt. 

Så nu ska vi försöka Amma var tredje timme. 

Hennes skrik har utökat, nu även jätte ledsen på förmiddagarna. 
Förmiddagarna och dagarna som hon varit så snäll på. Och jag blir så himla ledsen. Och man kan inte sätta sig ner å jag har så ont i underlivet!





Sofia

Det är aldrig kul när dom gråter.. Speciellt inte när det är första barnet och man är ganska grön som mamma, men lite på din instinkt! Jag tror ersättningen kommer göra susen! Jag hade bara mat som räckte i 3 veckor sedan fick jag ge ersättning efter varje mål,

Svar: Ja ersättningen gör susen. Vad konstigt att det hände vid 3 veckor för dig oxå och även läst fler efter 3 veckor. Hmm konstigt :)
Livan



URL:


My

Jag har samma problem för tillfället med vår dotter, på 2veckor dryga.
Då jag har åkt på en infektion i en av mina lagade bristningar från förlossningen, så läker kroppen och tar nästan all energi till att läka och inte producera bröstmjölk, så vi ger ersättning vid varje mål, då jag får ut dryga 60ml från båda brösten och det är ju verkligen inte tillräckligt för en liten. =(

Men nu när jag var inlagd var jag och pratade med Zeb, från amningsmottagningen och hon nämnde för oss att vi/jag skulle amma var annan timme, så brösten hinner fylla på sig och samtidigt klämma ihop brösten då barnet ligger intill för att stimulera brösttillförseln ytterligare.
Men just nu är det bara att pumpa ut min mjölk och slänga den, då hon får ont i magen av min antibiotika och bara gall skriker hela dagarna om hon får i sig för stora mängder av det. Men enligt läkarna ingen fara att amma med den.

Hoppas att det blir bättre snart med både hennes skrik period och med maten för henne, försök att slappna av och vara mamma, hemskt när dom skriker.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?