Jag har bestämt mig - jag ska sluta amma

Det är efter mkt funderingar och tankar jag har kommit fram till att sluta amma. Det bara snurrar i huvudet på mig efter att hon inte gått upp tillräckligt i vikt. 
Vilket i sin tur har lett till stress å då blir lillan stressad. Och nu finns det ännu mindre mjölk. "Är mjölken slut i det bröstet nu? Är hon hungrig? Är hon mätt? Hur mkt har hon fått i det bröstet? Pumpa hit pumpa dit. ersättning då och då, nej det var visst senare" osv osv.
Nej det är bara förvirrande!
Svårt att förklara... 

Av någon anledning är detta ett stort beslut för det är ngt särskilt med att amma, kontakten osv. Nu kan hon iaf ta flaska i famnen på mig. 
Gör mig ledsen att det inte räckte mer än en månad. Men känner det blir bäst för oss så här. 

Men det som är så praktiskt att bara slänga fram bröstet när hon är hungrig. Och nu istället börja med massa flaskor osv. 

Kommer dock inte utesluta tutten helt då det är hennes bästa vän <3







My

Jag har samma problem, då min tös på 3veckor (imorgon) inte blir mätt på mina bröst, hon får i sig kanske 60ml om hon har tur, om hon får till suget riktigt, men det brukar hon ej få.
Går i samma tankar som du och sluta "helt" med bröstet och bara ha det som tilltugg eller vad man ska säga, för jag vill inte mista den närheten eller att hon ska mista de bra bakterierna i den, men jag vill ha ett mätt barn, helt klart det viktigaste, ersättning är guld värt, men jobbigt och bökigt att fixa, brösten är ju med och redo hela tiden =)
Men jag hoppas det funkar bra för er med ersättningen.

Svar: Tilltugg är verkligen rätt ord. Hoppas man finner en balans snart. Jag vet ju knappt hur man blandar ersättning så gäller att läsa på lite om det. Jag som aldrig hade tanke på att detta kunde hända. Hoppas det blir bra för er. Du kan väl berätta sen :)
Livan



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?