Förlossningsskador - dom har fuckat upp mig!

Jag grät hela vägen hem. Efter min idag, tredje gynkontroll då jag återigen misstänkte att allt inte stod rätt till. 

Jag har alla gånger uppsökt min barnmorska för samma problem. Jag var nästan bombsäker på att jag har fått främre slidvägg framfall. Men hela tiden fått till svar att allt ser bra ut. Idag fick jag besöka en annan bm för jag kände att jag behöver höra det från någon annan också, att allt ser bra ut.

Men denna gången var det inte det svaret jag fick utan "Ja, här förstår jag att du tycker något är konstigt".

Som ni kanske vet blev jag klippt och det är tydligen flera stygn som har släppt, för tidigt. Så det är flera flikar och det är vidöppet, ja öppet. Hon pusslade ihop dessa flikar som ett jävla pussel och sa "så här ska det vara". Och där var det! Mitt gamla underliv! vad har dom gjort med dig?! :(( Det är alltså kanske inte så konstigt att det skaver.  

Jag blev erbjuden operation om jag tycker jag har mycket besvär. Just nu vill jag bara smälta det och se om det kanske går över. Men det kmr inte gå över eftersom det redan är försent för att rätta till felet. Hon sa också om jag bestämmer mig för att inte göra operation så kan dom ordna det vid nästa förlossning om jag vill ha fler barn. Då kan dom passa på att sy ihop helt när dom ändå är där nere.

Hon sa också att jag har ett mycket, mycket, svagt bäckenbotten. Och det beror troligtvis på den långa och utdragna förlossningen. Som sagt, krystvärkar i 4 timmar kan ju inte vara bra.

Men att det skulle ta tre jävla besök att komma fram till detta är fan otroligt! 
Troligtvis så är det NÄL som har sytt slarvigt från första början. Och sen får vi inte glömma att jag uppsökt hjälp två gånger tidigare på barnmorskemottagningen i Uddevalla. Undrar hela tiden om detta hade kunnat förhindrats.....

Jag har valt att dela med mig av allt sånt här då jag tycker det är skönt att skriva av mig. Och för att jag kan tycka det är skönt att tala om att jag har det lite besvärligt :( Är självklart jätte glad över att det inte var framfall.
Tittar på min fina dotter och blir återigen påmind om vad jag fått för det <3 

Som ni förstår ska detta också tas vidare. NÄL ska fan få veta..
Dock har jag inte rapporterat nånting än. Jag måste skriva klart del 2 på förlossningsberättelsen och även ett personligt brev. Jag tycker rent ut sagt att det är SKIT JOBBIGT att tänka förlossningen så jag skjuter hela tiden upp det. 







Sandra Kotkankallio

Tyvärr var min första förlossning på näl också kass! 23 timmar utan någon bedövning överhuvudtaget! När jag nästan började skrika mig hes mellan värkarna och somnade mellan dom. Då hade jag haft 3 minuter mellan värkarna i 23 timmar. Då fick jag lustgas!
När jag tyckte att nu är Alva på väg att komma, Nääs då inte kommer hon nu det var ju inte alls länge sedan vi kollade dig, fik jag till svar. Larmade igen efter 5 min, mycket riktigt Alva var på väg ut.

Efter hon föddes fastnade moderkakan, dom skulle testa akupunktur, som dom satte i fötterna, bara att en sköterska gick rakt in i nålarna och tryckte in dom i fötterna.

Väl inne på bb, skrek hon konstant i 2 dygn, jg misstänkte för lite mat, då min mjölk inte kommit igång. Fick till svar, nej man har tillräckligt med mat till sitt barn du behöver inte oroa dig.

När vi skulle åka hem andra dygnet, jodå alldeles för lågt blodsocker på Alva. Pga för lite mat.

När jag skulle föda Tyra hade jag mer skinn på näsan, och sa till dom att jag säger till när jag behöver hjälp. Och Tyra fick ersättning tills min bröstmjölk kommit igång.

Tyvärr verkar sköterskorna på näl, ha en ide om att förstföderskor inte ska ha någon koll alls!

Svar: oj hjälp vilken förlossning du också fått uppleva. Sånt här ska inte få hända.:(kände du att du inte ville föda vaginalt sedan med Tyra?
Livan



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?