förlossningsskador - ännu mer!

Förut idag upptäckte jag ännu mer fel. Återigen, världen rasade.
Med lite för sur bebis, med lite för sur gubbe och lite för mycket hormoner har gjort att 
jag har lite för ont i magen. 

Finns det nånting Näl har gjort rätt med min förlossning?
Allt som handlar om min Fiffi är jävligt känsligt, rent ut sagt. Ni vet.. det är ju my pressures area.
Varför har jag som himla otur? men egentligen... detta är inte otur... Allt är slarv av Näl.

För att inte gå in på för mkt detaljer, dom har missat att sy på ett ställe det har spruckit!
Jag tror att dom klippte för sent, för dom har definitivt inte klippt för lite.
Inte konstigt att jag tyckt det har varit jobbigt att ha hårda bindor om jag alltså haft öppet sår.
För det är ett ställe jag har haft jävligt ont på under hela tiden. Men jag har ju haft ont överallt 
så inte direkt tänkt på att det kunde vara ännu ett fel. Man litar ju på att dom gör rätt.

Angående allt detta med förlossningen så känner man sig lite för ensam.
Jag undrar mycket och det är mycket tankar som snurrar omkring, många frågor men jag
vet inte vilka frågorna är. Vem kontaktar jag och vad vill jag den personen? vad gör man åt detta?
Ska ringa bm mottagningen på måndag, berätta läget, men sen då? Vad vill jag att dom ska göra?
Sakerna har redan hänt. 
 
Men nu googlar jag "patientombudsmannen"... sen får vi se...
Idag har jag haft jeans 5 timmar, det var lite för länge..
För övrigt fått direktiv av bm att jag ska smörja med olja efter varje toalettbesök då slemhinnorna är 
otroligt torra. Så torra det såg ut som nare sa hon. och det hjälper faktiskt jätte mkt.
Skavkänslan är inte där längre.
Och för att inte glömma att nämna min väldigt svaga muskulatur i bäckenbotten efter denna väldigt långa och utdragna förslossning. Detta hade troligtvis inte varit så illa, enligt bm, om jag hade sluppit ligga med krystvärkar i 4 timmar.
 
Detta skall göra mig rik.

Ps. försöker få lite ordning på här på bloggen så har gjort en kategori "Förlossnigen"
där ni såsmåningom kan läsa allt sånt här förlossningsrelaterade saker.
 
 



Sandra kotkankallio

Kolla lex Maria anmälan vad den innebär!

Svar: Fattar det som att bara personalen kan göra det :O
Livan



URL:


Sofia

Gör en anmälan till ivo.se (inspektion av vård och omsorg, :) tror det är dit du kan vända dig sen även till ditt försäkringsbolag måste kunna hjälpa dig om du har en personförsäkring.

Svar: ja precis. jag börjar få lite humm om detta funkar nu. :)
Livan



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?