Gravidpenning, föräldrapenning och ekonomi

Har ju känt lite oro angående detta ämne ett tag. Det blir en stor förändring i ekonomin att få barn och framför allt att gå hemma med sitt barn.

Från att ha kunnat dragit mitt stackars kort hur som helst i flera år till att inte kunna göra det...
Och vi får ju inte glömma att vi håller på att spara ihop till våran buffert till huset.

Vi satt och räknade på vad jag skulle få i föräldrapenning och fick nästan panik.
Men egentligen varför... Jag har en god lön och kan ju då inte ens föreställa mig hur det är för dem utan lika god lön?

Nu har vi iaf gjort på riktigt på fk hemsida och vad glad jag blir! Var inte så illa som jag trodde.
Jag kmr alltså få ut lika mkt som jag fick i lön på mitt gamla jobb under högsäsong, tummen upp!
Tänk om jag hade jobbat kvar där...








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?