Fredsplikt?! Nä dra mig baklänges!

Ang. Strejkvarseln.
På vårt jobb finns det två dominerande fackförbund, SEKO och ST.
Majoriteten tillhör Seko, som har varslat om strejk.
Jag själv var medlem där men bytte nyligen till ST. Jag är annars ganska opartiskt men nu har jag gått över till Seko igen, jävligt kvickt för jag vill också strejka och slåss för oss.

I natt skickade ST ut info om att vi som gått över till Seko har Fredsplikt ett tag till. Fredsplikt?! Jag säger bara FUCK U! ST är några fega jävla as.
Skulle behöva förklara mycket mer invecklat men orkar inte.

Det är för våra avtal som vi sätter ner foten nu. "Vi blir direkt trafikfarliga" är en bra beskrivning på situationen.
Längre ner på listan kommer lönerna. Skulle du vilja få din lön sänkt med flera tusen i månaden?

Tycker du inte jag ska skriva sånt här i min blogg? Tex ST medlemmar som inte tycker det är lämpligt?
JAG SKITER VÄL I VAD DU TYCKER!

Har iaf inte kunnat somna om för jag är så arg. Undrar om jag hade varit riktigt lika arg om jag inte var gravid?













NAMN
 

MAIL


URL





Spara?