Samtalat med avdelningschefen på FL

Har suttit i telefon med avdelningschefen på Förlossningen NÄL i 45 min nu. 
Lilian, en mycket trevlig kvinna och det känns väldigt bra att ha pratat med henne. Hon beklagade att jag fått en sådan förlossning, hon förklarade lite saker och hon såg att denna kvällen var det väldigt mkt att göra. Hon försökte inte bortförklara någonting utan tog till sig allt jag sa. Hon påstod också att dom inte lider av personalbrist som andra förlossningar i landet gör men just denna kvällen var det flera krångligare födslar. Även hon erbjöd mig psykologhjälp pga att det kan komma tillbaka till mig ännu jobbigare vid eventuellt syskon. men tackade nej denna gången också. Känner inte att jag behöver prata  mer om detta nu och vill bara lägga det bakom mig trots att jag blir påmind om det hela tiden. 
Det som kmr att ske nu är att hon kommer att samtala med alla inblandade, meddela dem min upplevelse, visa dem mitt brev och höra vad de har att säga. Eftersom det är så väldigt många inblandade så kommer det att ta några veckor innan hon återkopplar till mig.
Hon var tacksam att jag hört av mig och berättat allting så att de kan bli bättre. 

Ni kan läsa mer om förlossningen under kategorin "Förlossning"

Hur som helst så har jag min lilla älskling här hos mig så allt annat spelar ingen roll <3 














NAMN
 

MAIL


URL





Spara?