Jag måste nog byta bvc

Var som sagt hos BVC idag för tre månaders kontrollen och vaccination. I väntrummet kläcker Peter ur sig att de vaccinerar inte om bebisen är lite krasslig, vilket Thea är. Hopp, det hade inte jag någon aning om. Ja ja vi fick väga och mäta iaf och vi fick ny tid nästa vecka. 
Lillan är iaf 59.8 cm lång och väger 5400 g. Hon följer sin kurva men låg liite under vikten. Jag tog upp detta att hon verkar inte vara nöjd med maten. Jo nöjd men inte länge. Tex så är det fortfarande 3-4 matningar per natt. Så jag undrade om vi kunde ge henne ngt annat än den ersättningen vi har nu. Men så fick jag detta svaret "dom ska absolut inte ha nånting annat än bröstmjölkersättning före 6 månader. Jag svarade "men det finns ju gröt och puré från 4 månader" då svarade hon "vi gör inte så här"

Hmm! Flera stycken har föreslått att jag kan ge gröt till sista kvällsmål så hon e mättare längre. Ang att det är så många nattmål så hade hon tre saker att säga:
1. Att jag ska ge henne mindre mat på natten så hon inte är nöjd. Hon påstod det skulle få henne att äta mer på dagen. Men när hon redan ligger under viktkurvan?? Ska jag svälta henne?
2. "Det är bara att hålla ut, det går över " Men när det finns hjälpmedel?
3. "Tråkigt att ni ser det som ett problem. " Men man är RÄTT trött när det håller på så här länge. Å man e väl bara människa som vill ha så mkt sömn det bara går med en liten bebis.

Jag måste nog byta BVC. blir så frustrerad. Hur som helst så har Peter varit med om precis detta tidigare. Och då förslog deras BVC att de skulle hoppa upp ett snäpp på ersättningen, närmare bestämt NAN 2 och den ska mätta mera.  Den är från 6 månader. 
Och ingenting har ändrats på dessa åren. Så det gör vi nu, vi har NAN 2. Tar det lite vackert så att magen hänger med men än så länge går det bra, dock första dagen så vi får se. Men då kan man tycka att gröt eller puré från 4 månader är bättre? Men iaf, allt gick jätte bra när Colin fick det så det tror vi på. 



Hon gillar sin nya filt från Elodie Details :)







My

haha... "vi gör inte så här", va fan är det för svar? spelar löa ingen roll, är vad som funkar för bebisen och inte för bvc.
är det hillevi du har?

Svar: Ja precis! Ajjemänn hon är det! Hört massa konstigt om henne. Min mjölk försvann ju när jag lyssnade på henne. Vet du vem det är? Vart går du?
Livan



URL:


My

Hört massa om henne, min svärmor jobbar på labb i färgelanda och är ibland på bvc också, när dom behöver extra hjälp, så jag vet vad hon heter och att hon är väldigt strikt och går efter regelboken. Känner även en so gjort sin praktik med henne och hon hade hur mycket hemska saker som helst att berätta om henne. känner även en gammal kollega till henne som pratar "skit" om hennes teknik också. Antingen älskar man henne eller så hatar man henne, säger dom.

Jag bor ju i vänersborg, så jag går på vänerparken och har en "kärring" som inte upptäcker alla saker, som tex torsk (som täckte hela Märtas munn, men hon sa inget), sedan vänder hon kappan efter vinden lite, beroende på vem hon pratar med, så när jag var inlagd andra gången, skulle vi in och ta en extra vikt på märta för hon hade gått upp lite, så vi tog vikten på bb, ringde bvc och berättade att hon hade gått ner sedan sist, så hon hade koll på det, var inte orolig över det, utan vet att dom pendlar i vikt när dom är små, men hon ringde till zeb, amningsmottagningen och sa att jag var jätte orolig och nojig över det. zeb säger att vi kör på med amningstekniker, som skulle stimulera brösten mer och att ersättning inte var att tänka på över huvud taget, det höll hon med om, men till mig sa hon från första besöket att ersättning är ju jätte bra och man får goa och friska barn av det med.
så jag är heller inte så förtjust i min bvc.



URL:


Sofia

Du ska inte lyssna på vad hillevi säger hon är knäpp!!! Ta och blanda nan 1 och 2 så magen vänjer sig sen när hon är närmare fyra månader så börja med gröt, :) det kan va så att hon äter förlite på dagen och äter igen det på natten, jag har haft det problemet med min son och äntligen är vi nere på 1 gång per natt istället för 3-4, :) han är nu 11 månader, men börja att kör att hon får mat var tredje timme ungefär på dagen och så lite gröt och välling på kvällen så kommer de nog ordna upp sig, de sa min bvc till mig, men ta inte åt dig eller lyssna på vad hon säger för hon vet inget!!! Jag har inte haft henne men kompisen hade henne så har hört en hel del knäppa saker,



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?