Vad gör man åt mammiga bebisar?




Så klart lillan har ett litet får. Hon vill gärna hålla i fingrarna när hon ska somna, fårets ben är perfekta.

Julbordet med jobbet igår kväll var väldigt trevligt. SJ bjöd på Riverside, jätte mysigt. Blev ett par glas vin.
Kunde väl inte riktigt slappna av ska jag erkänna då jag visste att Thea-Bus skrek hysteriskt här hemma. Och slutade efter några minuter i min famn. Vad gör man åt bebisar som är så mammiga? Det blir ju jobbigare för alla. Nu är jag förbjuden att åka iväg själv, så jobbigt var det. Skrek så det ser ut som att hon ska spricka och spränga blodkärl, det kan hända. Både jag och hon skulle väl egentligen ha gott av att vara ifrån varandra lite. Så här kan man väl inte ha det... What to do?
Tänk att någon tycker om mig så mkt <3

Idag ska vi på tremånaders kontrollen och vaccineras. Har en del frågor jag ska ta upp oxå...








My

Börja att avvänja henne lite försiktigt och inte ha henne i famnen hela tiden (vet inte om du har det, men om).
Så börja med att va borta i 5minuter från henne och sedan längre och längre.
Kan ju även låta henne skrika lite innan man tröstar, och låt peter?! trösta henne. Tillslut är hon inte lika beroende av dig.
låt även andra mata, byta, gosa och greja mer än vanligt.

VI har gjort det från början, så fort min mjölk tog slut, så fick alla andra mata, byta och greja så mycket som möjligt för att hon skulle bli oberoende av mig och det funkade fint, men var ju från start. Du har ju en längre startsträcka nu.

Svar: Ja du har så rätt. Skulle gjort lite mer så från början. Men det var ännu värre när vi ammade, såklart. Det blir bara helt enkelt att jag tar henne av ngn anledning. Men annars tycker jag inte att jag håller henne hela tiden. Nej hon måste få space å ligga å sprattla osv. Ja detta kan bli mkt jobbigare om vi inte tar tag i det NU
Livan



URL:


Sofia

De går i peridoer med, nu börjar hon bli mer medveten om vem som är vem, det blir bättre, du kan ju åka iväg själv och handlar el peter går ut och går med henne, eller farmor, farfar, mormor, mordar tar henne en stund, :) snart kommer hon in i en period där de räcker med att någon tittar på henne så kommer hon gallskrika ;)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?