Sy eget babynest - så billigt som möjligt

 

Ett litet projekt till.
Jag ska sy ett eget babynest.
Med målet - så billigt som möjligt.

Vadd: 100 kr
Kantband och snöre: 27:-
Tyg: ett påslakan vi har liggandes, gratis!
Så allt gick på 127 kr :)

Har hittat ett lätt mönster jag ska prova.
För mig gör det inget om det inte blir perfekt. Jag vill ju bara ha själva princip känslan, ombonat å mysigt.

Påslakanet är inget jätte kul tyg, ville ju inte göra sönder ett av lilltösas, men det funkar ändå.Om jag skulle köpa tyg hade det nog gått på ett par hundra till.

Köpte grejerna på lilla tygladan i Uddevalla, tjejen i kassan var jätte trevlig och hjälpsam och hon visste precis vad jag behövde.
Det är poppis nu för tiden att sy eget.

Det billigaste nestet jag hittat skulle gå på 500 kr med frakt. Och då är det hobbysömmerskor från Facebook.
I butik kostar dom runt tusenlappen.

Jag återkommer!