Gravid v37

Oj oj oj vart har denna veckan tagit vägen, lite skrämmande faktiskt.

Idag är det lördag, den gylllene brytdagen för oss. Gravid v37.
Nu betraktas barnet som fullgånget, kan alltså komma när som helst mellan v37-42. Barnet väger nu strax under 3000 gram och är ca 48 cm lång.

Blir alltid lite fnittrig när jag ser folks reaktion när jag säger att det är 4 veckor kvar. Jag kmr aldrig ha den där höggravid-magen utan jag ser ut att vara i sjunde månaden kanske .
Förr var jag ledsen för liten mage nu är jag bara glad och jag ser fördelarna i det :)

Annars är allt bra. Ont mellan bena iblanda, bäckenet ibland, rygg och lederna ibland, kli på magen, börjar svullna nu, tät i näsan och en elefant sitter på mina lungor..

Btw, Emelie i mamma-gruppen fick bebbe i förrgår!

Där ser ni min bristning.