Gördel efter graviditet ?

Gördel är bra som stöd efter en graviditet både för mage och rygg.
Särskilt om magmusklerna är mycket delade, vilket mina är.

Funderar mycket på hur magen kommer att vara efteråt, likamed noll magmuskler.
Kan jag ens ta mig upp ur soffan?

Hur som helst så har jag läst mycket om gördlar. Tex de ifrån Belly bandit och carriwell. De kostar ganska mycket och dom skall tydligen vara helt värdelösa enligt många.

Därför skall jag prova de billigare från Lindex, eftersom man kanske inte alls gillar det och kan vara totalt bortkastade pengar. Jag vill inte beställa på nätet eftersom jag vill känna och kunna ta på dom när man väljer. 

 

Det finns jätte många olika typer. tex så vill jag ha en med riktig knäppning, inte kardborreband eftersom de inte skall vara så bra för oss med rumpa då de glider upp hela tiden.

 

Det är det ganska svårt att veta med storleken osv eftersom man ska ta på sig den ganska kvickt efter förlossningen och man går ju inte ut i affärer på några dagar, minst. Så hur ska man veta att den kmr passa. Och tänk om det valkar sig både ovanför, nedanför och på ryggen. Har sjukt svårt för mitt ryggfett. Stör mig nästan mer än röva.

På Lindex är utbudet stort, finns vanliga gördlar i flera olika färger samt som linnen, trosor, klänningar osv.

Älskling, jag önskar mig en gördel <3