Tankar - sån jävla kropphets!

Det hände ngt med min skalle för ca 2-3 veckor sedan. Efter jag hade börjat få äta ordentligt igen så mådde jag så otroligt mkt bättre. Både psykiskt och fysiskt. Min självbild hade förändrats.

Jag såg på mig själv och var ganska nöjd ändå. Var inte deppig när jag var i provrummet och såg mig själv i alla möjliga vinklar i de där otäcka ljuset.
Kanske till och med gillade det jag såg?
Men det säger jag inte högt..
På Rhodos hade jag inte direkt den dära ångesten av att vistas i bikini.

VARFÖR ska man bry sig så mkt om sin vikt?? Varför tänka på de så länge vikten inte är hälsofarlig ?

Jag tänker på min vikt vid 15-20 ggr per dag.
Det blir 105-140 ggr i veckan.
Det blir 420-560 ggr i månaden.
Det blir 5040-6240 ggr i året.

VARFÖR ödsla så mkt hjärnkapacitet på ngt sådant när det finns så mkt viktigare saker i livet att fokusera på?

Jag har alltså ätit normalt i ca 3 veckor.
Idag blir det första gången på 2.5 vecka jag går t gymmet. Pga Rhodos, förskylning och mensvärk...

Min hjärna fick en plötslig turn i natt.
Jag låg i sängen och kände mig fetare än någonsin. Jag tyckte mig känna att sängen lutade åt mitt håll och magen bara väller ut överallt.
Ligger och känner lite, till och med ryggen är tjock ....
Jag ville bara kasta i mig hela Alli burken, med ca 100 tabletter. När jag håller upp mina byxor framför mig. Tänker jag shit vad stora dom ser ut. Men de e ju samma storlek som jag haft sen jag var 18.

Vänder mig om och kramar min sambo som är otroligt vältränad.
Drar in magen lite så han inte ska känna min äckliga stora mage mot hans rygg.
Klockan är 3.30. Hör massa olika fåglar kvittra genom de öppna fönstret i ton med min sambos snarkningar.
Det är typ ljust ute. Skönt.
Känner mig ganska pigg. Jätte skönt.

Försöker stenhårt blunda lite till, minuterna innan de e dags att gå upp.
Ja då ringer så klart klockan.
Ställt larmet i god tid så jag inte behöver stressa. Väldigt skönt.
Det första jag gör är att kasta ner Alli burken i väskan....
Kjolen känns extra tajt idag.
Försöker intala mig att det är tightsen jag har under idag ist för strumpbyxor som jag brukar.

God morgon...
Verkar bli en fin dag idag



Guld till er som orkade läsa allt <3






Marie

Hade mer än gärna lagt på mig hundra kilo till för att få tillbaka den mest betydelsefulla personen i livet. För livet kan knappast handla om dieter och hela tiden intala sig själv hur oduglig man är. Tyvärr inser man kanske inte det förän världen ställs upp och ner och man inser att man prioterat sin tid fel, med att vara självupptagen och håna sig själv istället för att lägga ner energi på saker man tycker om och bryr sig om. Försök att uppskatta det du har och ta åt dig komplimanger för det kommer en dag då vikten kommer va en piss i havet jämfört med verkligheten.. tro mig. Det är aldrig för sent att välja att ändra inställning /Kram



URL:


Livan svarar

Sv: du har så rätt!!!

Brukar läsa cancer bloggar för att komma på rätt bana igen



URL:


Anonym

Herregud Liv, du som är så fin precis som du är. Jag är mycket större än dig och bryr mig inte alls på de sättet. Låt inte detta med vikten göra dig som person. Låt det inte bli dig, du är mycket annat gissar jag på som är viktigare. Lyssna på din kille och tänk på att han och alla dina vänner gillar dig som du är och när du mår bra. Man kan leva så bra som möjligt o tänka på att vi har bara ett liv. Fokusera på det som du mår bra av och inte sånt som skadar dig! Man skall vara rädd om livet på jorden.



URL:


Pixxxie - Uddevallas största blogg

Jag tänker exakt samma var och varannan dag.. Ibland blir jag fan tokig på mig själv. KRAM snygging.



URL: http://pixxxie.se


Janina

Kramar om dig som bare den! <3 Du är vacker Liv!



URL: http://Http://auroraamilia.blogg.se


Jessica

Du är fin som du är nu tycker jag :)



URL: http://thefuckingjessco.blogg.se/


Laura Michaela

Men du är väl inte så stor? Ser inte ut som det iallafall. Hur mycket väger du? Hur lång är du? Tycker du ser jättebra ut som du gör!!



URL: http://agapi.webblogg.se/


Pixxxie - Uddevallas största blogg

Laura: Nej hon är inte stor allt.. Hon e NORMAL!! Pinnsmala tjejer tkr jag inte e fint, Liv har vackra sexiga former.. SOM JAG SKULLE DÖDA FÖR!!!!! Haha <3



URL: http://pixxxie.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?