Om man har dåliga dagar....





Så brukar jag ofta läsa cancer bloggar eller annat så man förstår hur
bra man faktiskt har det. Tex detta hittade jag igår.
Stina som driver bloggen stinalee.se hade en Bikt i sin blogg igår då
vem som helt kan få skriva och lätta på sitt hjärna, anonymt eller inte...

Där var det flera hundra som skrivit av sig där kunde man läsa allt mellan
himmel och jord. tex.

"jag är 25 och oskuld"

"Okej nu kommer jag med en mer pinsam grej som jag har lite ångest över.
 Alltså inget emot de svåra saker många av er ovan beskriver. Men jag vågar mig på att berätta:
Phu, ja jag är gravid, nu i vecka 12. För någon vecka sedan var jag och min make och handlade en tidig lördagmorgon. Efteråt satte jag mig på bilens passagerarsäte och min man lämnar kundvagnen.
 Jag hade under handlingen blivit lite (ursäkta uttrycket) blöt i trosan.
Jag var naturligtvis livrädd att det var ett missfall på gång även om man nu vet om att det kan vara lite mer av den blöta varan när man är gravid.
När jag satte mig i bilen och maken lämnade kundvagnen var jag bara tvungen att kolla i trosorna,
 jätte dumt jag vet. Drar ner byxorna lite och vinklar upp trosan.
Inget blod som tur var men till min stora fasa inser jag att jag är iaktagen.
I bilen brevid satt ett barn, runt 8 bast kanske och glor nyfiket/förskräckt.
Deras bil är betydligt högre än vår vilket betydde att jag hade visat hela
 härligheten för det mstackars barnet! Jag kände mig som en hemsk blottare!
Och det gör jag fortfarande när jag tänker på det.. Usch.."




eller långa inlägg om sjukdom och självmordstankar.....
Läser man detta så inser man hur bra man har det.....
Läs på stinalee.se
(Nathalie lääääääs! ;)


Jag har sagt det förr och jag säger det igen.
Jag har världens bästa sambo.
Jag har världen bästa jobb.
Jag har världens bästa vänner.
Jag har världens bästa familj.
Jag är frisk och kry!
Jag har absolut ingenting att vara ledsen över :D


Tack till er läsare som faktiskt påminner mig om detta.
man ska inte behöva råka ut för en tragedi för att inse det.








Laura Michaela

SV. Äsch. Strunta i BMI, huvudsakligen är att du mår bra. Sedan är det alltid skönt att gå ner några kilon för sin egna vinnings skull. Man känner sig mer självsäkert, gladare osv. Men som sagt; huvudsaken är att du mår bra.



Själv ligger jag på idealvikt, på gränsen till övervikt men det spelar mig ingen roll. Tränar regelbundet och har en del muskler och muskler väger ju mer än fett så jag brukar inte räkna efter bmi utan min egen hälsa och välmående istället :)



URL: http://agapi.webblogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?