Tågvärd - ett fantastiskt yrke


Det är en fröjd att Jobba som tågvärd och jag säger det igen, världens bästa jobb. Oftast går allt som de ska oxå...

Förr var jag en utsliten servitris, som ibland, jobbade 16 timmar om dygnet för att komma upp i en någelunda lön.
Använde benen så mkt så jag knapp kunde gå när jag slutade mina pass.

Idag ser de ut helt annorlunda.
Men jag är ändå glad att jag fick gå den vägen och inte direkt till sånt här toppen jobb. Eftersom nu e jag stresstålig, kan handskas med människor osv (oftast)

Kan säga att det höll på att gå utför , för mig för 1.5 år sedan.
Men sen fick jag detta jobbet och det har jag min kära kollega och fotograf Gunnar att tacka för :)

Har nog blitt en liten tågnörd av mig.
Men hur länge till nöjer jag mig med att ta biljetter? Jag vill bli lokförare :)
Caroline, du vet vad vi sagt ;)








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?