Se vad jag köpte av en gammal man

Se vad jag köpte av en liten gammal man som knackade på dörren nyss.
Han sträckte fram en liten lapp till mig där det stod 
"Min fru har varit med om en olycka och är helt förlamad.
Kan ni hjälpa mig genom att köpa en av mina målningar 100 kr"

Började nästan gråta så fort jag läste lappen å jag tittade på honom så 
sträcker han fram en liten bunt med helt fantastiska målningar.
sprang å hämtade min plånbok. Han fick allt jag hade i kontanter ca 130 kr.
Han var jätte tacksam och sa ngt på ett främmande språk.

Se så söt bild. den kan jag hänga upp på väggen i barnens rum.
Slog mig dock efteråt att den e nog inte riktig. 
Leker med tanken med att försöka sudda ut lite i ett hörn.
Men vill icke, för då visar de sig nog att den faktiskit e fejk ;)
Men jag ville faktiskt hjälpa honom.
Kanske var hela hans story fejk och jag kmr väl få en uppläxning av
min sambo när han kmr hem å han kmr säga åt mig att sluta va så blåögd
å ska inte tro på allt ;)

 
 
 
 



Anonym

Kan säga direkt att han ljög. Hade en som kom fram till mej och sträcka fram en lapp om han var döv och ville att jag skulle köpa vykort. Andra gången de har hänt. Så tyvärr är de tiggare/fejk.



URL:


Janina

Haa gillar att nån som inte vet vem du menar kan säga direkt att han ljöd.. :p Man vet ju aldrig. Dock hade jag aldrig gett pengar så Livan ;) Haha.. Men du är allt snäll du som tänker på andra iallafall :) Som sagt, man vet ju inte om han ljög eller ej.. Pöss



URL: http://Http://auroraamilia.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?