Om jag fortsätter må så här så e de inte värt de!



jag pratar givetvis om min bantning.... eller nej förresten säg; Diet.
Det låter så himla töntigt och säga bantning.

Och ja precis som rubiken lyder,
om jag fortsätter må så här jävla dåligt så är det inte värt skiten!
Jag har nog aldrig mått så här dåligt fysiskt.
Jag mår illa ta mig fan hela tiden, huvudvärk konstant och idag
efter gymmet mådde jag så hemskt illa. Ville bara lägga mig ner och spy.
Och jag vet givetvis att man skall äta efter man tränat och det var även
dags för min ätstund.
Försökte tappert med en banan men den var på väg upp igen.

Efter x antal timmar gjorde jag lite havregrynsgröt (se bild)
En riktigt go sörja vart det, till och med socker, smör och mjölk på.
Och för en gångsskull tänkte jag fan kolla efter jag käkat hur mkt
kalorier det var i det, så man inte sitter och grubblar på det utan
faktiskt njuta av maten. Nu i efterhand visade det sig att det var
ca 216 kalorier i den.

För att gå ner i vikt säger min app att jag ska käka 1300 kalorier per dag.
En vanlig vuxen kvinna skall ha i sig 2000 per dag.
Varje dag har jag ungefär 700-1000 kalorier kvar att äta.
(förutom en dag då det var 100 kalorier för mkt pga de 3 dl ostbågarna)
Jo jag äter faktiskt ganska mkt men eftersom jag tränar oxå!



och inte tala om psykiskt, självförtroendet och självkänslan är på botten.
Och jag är verkligen ingen bra flickvän/sambo just nu.
Jag är en riktig jävla bitterfitta.
Igår var jag till och med tvungen att avbryta på jobbet
för att det tog över hand.


Det måste ju vara pga min grymma diet det är så här?
Och vågen är inte min vän heller. Häromdagen hade jag gått ner 2 kg.
Igår gått upp ett kilo och idag ytterligare ett kilo.
Och inte mkt energi till nånting. Det är bara träna, jobba, träna, jobba....

Det enda positiva är att jag märker på min kropp att den inte är så
uppsvullen som den varit tidigare. Fått plattare mage definitivt!
Men hur länge är det värt det... 
Då kanske jag hellre får ha dessa extra kilon, va mullig och må bra?




Guld till er som orkade läsa allt!







Johanna Behrendtz

Tycker det är väldigt starkt av sånna som har sådan självdesiplin att gå på diet. Men om man tänker efter så förr i tiden så åt alla husmanskost och rörde sig mkt det var inte alls så mkt övervikt som det är idag.. Tror man ska äta lite gott i bland och röra på sig mkt i sället.. Lycka till, tycker du är fin som du är !!



URL: http://behrendtzs.se


Janina

Låter inte bra att du mår som du gör.. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen; tycker du har riktigt fin kropp som den är nu. Och ja viktigast är väl att man mår bra. Hoppa över chips å godis, smör på mackan och fikabröd om du vill gå ner några kilo. Det kan hjälpa en del. :) Hoppas du kommer fram till något som får dig att må bra iallafall! Kram



URL: http://Http://auroraamilia.blogg.se


Liv svarar

Sv: Tusen tack för all pepp, ni e supergulliga!



det är nämligen så att jag tränar till max så då får man tänka på intaget ist :)

Och Janina, jag skulle varit världens lyckligaste om jag gick ner bara genom att kutta ut de där men så lätt e de inte för mig ;)

puss på er <3



URL:


Emelie

Jag är som du. Man vill gå ner och få den där kroppen man trivs med.. men sen vissa dagar kan jag vara nöjd trots allt. Men visst sätter de sig i huvudet och de är de enda man tänker på, självförtroendet svajar och man vill helst inte gå utanför dörren.. Och då tycker jag att de är ännu segare att bli av med kilona. träna, ät och må bra. Du är fin som du är. :-)



URL: http://emelieella.blogg.se/


Peter Lidström

Vad väger du nu och hur lång är du Liv?? 1300 låter väldigt lite.



URL: http://www.peterlidstrom.se


HighFiwe

Ett tips som jag kan ge är att gå den långa vägen. För den snabba vägen är alltid den farligaste och jobbigaste.

Tipset är att du äter 5 måltider om dagen. Fasta tider. Frukost, mellanmål, lunch osv. Och äter aldrig efter en bestämd tid.

Ät precis som du brukar göra, men du byter ut kalori rika grejer mot saker som har mindre kalorier i.

I bott och grund så ska du aldrig äta över till intag och du ska röra mer på dig än va du äter.

Vägen är längre och det tar lite längre tid att gå ner i vikt. Men det kommer, skillnaden är att du mår bra hela vägen och den dagen du avbryter din diet. så stiger inte kg igen.

Och jag tkr dessutom inte att du ska utgå ifrån vad en vanlig våg säger. Då du tränar. Muskler väger mer än fett. Mät dig och gör ett fettprocent och BMI test.



URL: http://highfiwe.blogg.se/


emma a

Hej, guld till mig ;)

När jag läser det här, bry dig inte så mycket om det.

Du är vacker som du e! Det är ju bara så svårt! Här går

Ju mina tankar, varför kan inte kroppen vara som innan Ralf...

Eller vikten... men det är inte så lätt.. ätt som vanligt och rör

På dig, äter du 2200 som är intaget för en normal kvinna

Så kommer du ner i vikt tillslut som att du tränar så. Och du

Mår bra på det :) men en tanke till är grav test... som att

Du mår som du mår, det är farligt för fostret om du bantar.

Kostar ju inte mycket. Så försäkerheten bara ;) Jisses vilken lång

Komentar det blev ;)



URL:


Anonym

du går alltid upp innan du går ner.

muskler väger mer än fett i slutändan.

kör på att äta precis vad du känner för så länge du ändå tränar och rör dig liksom.

kombo med fatburn tabletter och måltidsersättning gör susen - lovar!

fan vi är ju inte mer än människor eller hur ;)

tumme upp!



URL: http://www.vickyofsweden.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?