Lite pepp till oss som försöker gå ner i vikt

Att gå upp i vikt är inget som händer över en natt, du ska därför inte ha så bråttom ner heller. Det tar tid, en hälsosam takt är ca 1 kg i veckan. Räknar du då efter så tar det inte särskilt lång tid att bli av med de extra kilona

♥ Några tips på vägen :

♥ Om du dricker för lite vatten under din viktnedgång  blir det svårare att lyckas. Kroppen behöver minst 2 l vatten / dag för att kunna göra sig av med slaggprodukter. Med ett bra vattenintag blir du dessutom mindre hungrig då kroppen inte känner skillnad på törst och hunger.

Med regelbunden motion minskar du snabbare i vikt, samtidigt som du får flera hälsofördelar. Blodtrycket går ner, det farliga kolesterolet sänks och risken för diabetes typ-2 minskar. Fysisk aktivitet förbättrar även minnet och minskar risken för depression.

Muskler ökar förbränningen, vilket betyder att om du bygger på dig extra muskler kommer din viktminskning öka.

Om du vill gå ner snabbare bör du minska intaget av snabba kolhydrater som pasta, ris, potatis och vitt bröd. Samtidigt ska du öka intaget av protein som fågel, kyckling och fisk. Öka även intaget av grönsaker som innehåller mycket fibrer men få kalorier.

♥ Ät några mellanmål varje dag så ökar du kroppens förbränning och går lättare ner i vikt.



Källa: Sandra Grefve






A

Jag skulle vilja lägga till en sak :-P



Om man inte har tränat innan och börjar träna så tänk på att muskler väger mer än fett!

Ja blev jätte besviken när jag hade börjat träna för att hålla mig i form men helt plötsligt när jag vägde mig så va de +4 kg nästan men sedan märkte jag när jag handlade kläder att jag hade gått ner en storlek.



URL:


Anonym

Då ska man också tänka på att man bara lägger på sig ca: 2 kg muskler/ år om man tränar hårt :)



URL:


SANDRA GREFVE - MODE.TRÄNING.FÖRETAG

Det vore snällt om du skrev att källan kom från mig ;) kram!



URL: http://sandragrefve.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?