träning med crosstrainern



Det är en sak jag har funderat länge på angående crosstrainern.

Detta är ju skit bra träning! så detta försöker jag koncentrera mig mkt på.
Men.... vad brukar ni ha för motstånd när ni kör på denna och hur länge?

Jag brukar nu köra 20 minuter på motstånd 35-40.
Det förbränner 250 kalorier.
Då är jag trött!

Sen ser man flera stycken stå och trampa i typ 60 minuter
motstånd 18. Alltså jätte lätt!
Det är ju inte konstigt om ni orkar stå där timme efter timme
om ni inte har nått motstånd? Då är det ju jätte lätt, och det ser ut
som att ni ska studsa av maskinen, bokstavligt.


Men min fråga är, förbränner det lika mkt kalorier då??
Jag måste väl bränna mer kalorier som har tungt motstånd och
faktiskt kämpar i 20 min än dom som står där och studsar??











Marie

Hej!

Det är ju uthållighetsträning i båda fallen, och varierar man varken motstånd eller tid så vänjer sej kroppen vid rörelsen. Ju tyngre motstånd desto lättare bygger du benmuskler som syns. Och vid lättare motstånd men under längre tid, så blir det mer uthållighetsträning. Mest vinner du ju på att variera motståndet.

Det finns ganska många studier som visar olika resultat på denna frågan. Men all träning, är ju bra träning :)



URL: http://https://petterssonm.tumblr.com


Marie

Hej!

Det är ju uthållighetsträning i båda fallen, och varierar man varken motstånd eller tid så vänjer sej kroppen vid rörelsen. Ju tyngre motstånd desto lättare bygger du benmuskler som syns. Och vid lättare motstånd men under längre tid, så blir det mer uthållighetsträning. Mest vinner du ju på att variera motståndet.

Det finns ganska många studier som visar olika resultat på denna frågan. Men all träning, är ju bra träning :)



URL: http://petterssonm.tumblr.com





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?