Därför har vi stora rövar

Jag skulle önska jag kunde säga att det är för att jag vill men så är ju inte fallet haha
Vi kvinnor anser ofta att vi har något problem områden, oftast är det magen eller röva.
Min är ju röva då va... Och det beror tydligen på för mycket av det kvinnliga hormonet
östrogen, jag är för kvinnlig helt enkelt!
Mitt temperament är ju inte att leka med med tanke på att jag är rödtott och alla dessa
hormoner! Någon som känner igen sig?

Vad kan man tänka på för att minska östrogenet?

-Ät mer frukt, grönsaker och fullkorn eftersom de innehåller speciella ämnen som binder
till, och hjälper utsöndra, överskott av östrogen.

-Skär ner på alkohol, smärtstillande och drycker med kemiska konserveringsmedel
och färgämnen eftersom dessa hämmar leverns ansträngningar att minska östrogenöverskottet.

-Minska på kaffet. Enligt en studie visade det sig att koffein utsändrar mer östrogen hos kvinnor.

-Preventinmedlet, jag har P-ring och det är absolut inte bra om man har för mkt östrogen
i kroppen, i P-ringarna är det 2 hormoner. I tex P-staven och spriralen är det endast en.



 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?