3-timmars dieten och resultat efter 1 vecka

Yes u know me, jag gillar å prova olika dieter å jojo-banta kan man säga är
typiskt för mig.  Men nu har jag nog hittat en diet som passar min vardag samt som
går bra att mixa me min träning.
Nu har jag alltså snart gått en vecka på tre timmars dieten.


Ja det är ju precis som det låter. Man äter lite lite var tredje timma.
Huvudmåltiderna är frukost, lunch och middag. 
Och två små mellanmål därimellan.
Det handlar om att förminska magsäcken och hålla igång matsmältningen/förbränningen.
Det är ju det jag gjort felet innan. Äta sällan eller hoppa över flera måltider för att man tror
att man är nyttig då. Men neeeeej små små portioner ofta ska det vara.
Om man inte är hungrig så räcker det med ett litet äpple, morot eller vad som helst.
Bara för att kroppen ska få NÅNTING så den håller igång matsmältningen å den går inte
på spar för den vet att det kommer mat snart igen.

Har ni läst boken "3-immars dieten" skriven  av Anna Ottosson?
*Ät dig smal* & "Banta utan att banta" stämmer in väldigt bra på detta.
Står massa finfina tips där annars kan ni googla å får mer information.


Mitt "resultat" efter en vecka. Även om det må vara slumpen så känns det
bra att vågen stod på -2 kg efter 5 dagar.
Men det som känns mer som huvudsaken är att mitt godissug är borta
Plus att jag känner mig aldrig så jävla hungrig längre!

och detta må va den enklaste diet man kan gå på!
ooh nu ringer matklockan. Dags för mellanmål :)
åååh sen ska ja ha så hiimla kul å mäta mig oxå. 
Kan va kul å veta sen.



 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?