Tuttarna förändras - tankarna springer iväg

Mina tuttar förändras.
Blitt mindre iaf... Men samtidigt till de bättre.... Tror jag.
För att jag gått ner lite, eller...?

Är dock inte helt nöjd med mitt ena ärr.
Hatar ärr... Blir äcklad.

Sitter just nu och kollar på nyhetsmorgon. Där det pratas återigen om PIP-inplantaten som visat sig vara farliga.
Det är en rad kliniker i Sverige som använt dessa och ojsan hoppsan min klinik var en av dem.
Men tydligen förbjöds dessa i Sverige ca ett år före jag gjorde operationen så vi behöver tydligen inte oroa oss.
Det har vår kirurg själv sagt.

Men herregud vad ont i magen jag får ändå. Alla inplantat KAN ju spricka men dessa ska tydligen inte vara giftiga.
Men åh jag har silikon under min muskel som inte ska vara där!!




Anonym

Ta ut silikonet då.....?



URL:


Anonym

Precis, där sitter nåt som inte naturligt skall sitta där. Det har vi själva valt. Det finns alltid en risk- det är man medveten om. Så är det med allt, varje gång man tar en värktablett, äter något eller vad som helst. Det skulle lika gärna kunna vara så att handskarna kirurgen har på sig är giftiga, det vet man inte. Sömnmedlet är inte helt ofarligt heller. Men vi valde att det var värt det-bara hoppas att det är det oxå nu då ;)

Angående programmet på TV4, så är det hemskt för de som har implantaten MEN lite konstigt att hon inte gick och fick dem urtagna då, nä då gnälls det om kostnaden för nya. Verkar då som att det inte är rädslan för att bli sjuk som är det besvärliga, utan snarare att hon blir utan implantat om hon inte själv betalar, som är bekymret... Hmm...hon visste nog lika väl som alla som operera sig att man bör spara pengar till en ny operation, vad den än må bero på. De håller inte livet ut.

Vi har ju en garanti från vår klinik, att betala ett visst antal tusen för komplikation inom ett visst antal år. Det har nog hon oxå. Och den summan bör man kanske lägga undan då OM man vill ha in nya och inte bara plocka ut gamla...



Så tänker jag om det hela, och ber till Gud att våra inte är speciellt giftga.



URL:


Livan svarar

Sv: jag hade tagit ut dom om

Mina va giftiga men de är dom INTE.

Haha undra hur de hade sett ut om man tog ut dom och inte satte i andra. Två tomma påsar? xD



URL:


Kristin

Nä men Liv, det frågade ju jag honom innan jag gjorde...men eftersom bröstvävnaden är kvar som innan så blir det inte så. Lite hängigare kanske, men inte värre än om man vart fet. Nä vi får väl hoppas att dom inte är giftiga, isåfall kan vi ju åka hand i hand å plocka väck dom.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?