svar ifrån frågestuden - tidsinställt inlägg

Fööörlåt att det dröjt så!
Men tänkte lägga upp ett tidsinställt inlägg till er.
NU har vi nog precis landat på rhodos!
Tänk på mig där hemma ;)
Här har ni lite att roa er med så länge :)



1. Vart bor du?

Sv: jag bor i Uddevalla. 
innan dess bodde jag i Bullaren, ca 8 mil ifrån Uddevalla.
Innan dess bodde jag i Norge, i byn Tingvoll, ni vet väl att jag e halvnorsk? ;)

närmare bestämt: TYP





Vilka bor du med eller ensam?
Jag bor med min sambo Peter och hans två små barn på 2 och 4 år .
Och så får vi inte glömma pusen Opie :)




2. Vad jobbar du med?
Sv: Jag jobbar som tågvärdinna :)
åker tuff tuff hela dagarna 





Och hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
Sv: Ingen dag ser likadan ut, de e de som e kul :)
Vi åker i hela regionen. En dag kanske åker jag 
Uddevalla-Herrljunga-Borås-Göteborg-Uddevalla
En annan dag kanske jag åker Uddevalla-strömstad-göteborg
-kungsbacka-göteborg- Alingsås-göteborg-uddevalla


Vad är dina Arb uppgifter?
Sv: Ni vet vad en konduktör är va? :P Men jag tycker inte om de ordet så
jag vill kalla mig tågvärdinna ist. Men vi tar iaf biljetterna, avgångarna, anslutningar, 
osv.
Orkar inte gå in på detaljer ;)
Men de e ett väldigt ansvarsfullt jobb. Det kan hända mkt med 16 000 volt
ovanför höövet ;)
men tex personpåkörningar och andra olyckor som e väldigt tråkigt att gå in på.
Jag har självt haft turen att aldrig råkat ut för ngt ÄN.
Men jag har fått höra mkt skräckhistorier, tycker sånt e intressant ändå.


Hur ofta e barnen hos er?
Sv: varje tisdag och torsdag och varannan helg :)


Hur kändes de att träffa en kille som redan hade 2 barn?
Sv: bra! Ser ju att han e världens bästa pappa och verkligen
ett pappa-material t mina barn ;) plus att mina barn kmr få
Så Goa syskon :)


Känner du att det finns nackdelar med det?
Sv: nääää de kan jag inte påstå . Kanske en liten grej men
Det vill jag inte gå in på ;)
Dock tror jag de e nått särskilt med att få sitt allra första
Barn tillsammans. Lr? Men så positivt att han e så erfaren :)


Vad dricker du helst när du ska bli drunken?
Sv: viiiiiin vettu. Cider och spriiid e ju ganska gott oxå ;)


Om du lyssnar nu, vad hör du då?
Sv: musik, låten heter road to nowear med OZZY


Gråter du lätt till filmer?
Sv: nopp men de händer


Tre saker du e rädd för
Sv: spindlar, att mitt löshår e fult och åska!!



Hur mkt shoppar du för i månaden?
Sv: ooh svår fråga. Inte så jätte mkt och de varierar.
2000-3000 är de nog..


Vad lägger du helst pengar på?
Sv: jo de e väl kläder ..


Vilka är dina favorit affärer? NEW YORKER!
Och H&M ;)


Vad längtar du mest efter just nu när jag ställer
denna frågan? :)
Sv: Rhodos!! Vi åker om 7 timmar ;)




Janina

Åååh ni får ha det så skoj!! Puss :)



URL: http://Http://auroraamilia.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?