Synpunkter och kulturer

Jag fattar inte hur människor orkar eller ens vill vara elaka mot andra, och givetvis det första de hoppar på är utseendet. Detta beteendet kan tolkas som avundsjuka...

Jag tänker på min vikt till och från och har gjort det i flera år. Ena dagen vill jag inte ens gå upp ur sängen för jag är så jäkla knubbig, en annan dag känner jag att jag e nöjd som jag är och då får alla andra oxå vara det för vrf ska de ens bry sig.. eller en dag kanske jag älskar mig sj...
Det går så himla upp och ner det där..
Men samtidigt känner jag att det inte gör något så länge det inte blir ett hälsoproblem.
För så är det ju faktiskt man ska leva o må bra, äta gott och leva livet.
Men och andra sidan om man inte är nöjd med sig sj så ska man ju göra något åt det?
Oavsett vad det är?




Den raka motsattsen
Det finns ett land i afrika där kulturen är helt annan än våran.
Det är som en helt annan värld i våra ögon.
Där är det "Ju fetare dessto bättre".
Om mannens kvinna är fet ser anses mannen vara rik...
Två månader innan kvinnorna giftes bort så placeras de i något som kallas gödningshyllan.
Det betyder att kvinnan får sitta i en hydda, inte gå ut eller röra sig på två månader och dricka och äta allt de kan för o gå upp vikt, just för att tillfredställa männen.
Man kanske borde flytta dit ;)


Andreas tycker jag skall sluta med bloggen.. för att jag går o grubblar så mkt på saker som händer här.
Som ni kanske märker publicerar jag inte alla kommentarer. Ni kan vara väldigt hårda ibland och givetvis är det inget som uppskattas precis... Funderar på att göra göra en deal med mig sj, att alla kommentarer som är anonyma raderas direkt, olästa, oavsett om dom är trevliga eller inte.
Ska fundera mer på det..
För inte kan jag väl sluta blogga? Eller så skaffar jag en hemlig som bara några vet om...
Detta otrevliga har ju kommit mer och mer ju fler läsare....












svärmor

Du är bra precis som du är. Sköt dig själv och skit i andra är ett bra ordspråk tycker jag.Om du mår bra så skit i vad andra säger eller skriver det är du som ska trivas med dig själv.Kraaaam



URL:


Therese

Tycker verkligen inte att du ska sluta blogga! Dit liv, dina åsikter. Bloggen är till för dig och ingen annan... Är det någon som stör sig på dig eller dit sätt att uttrycka sig så får dom väl ge fan i att läsa!



URL:


jossey

Du ar vacker och lat ingen annan saga nagonting annat. Du ska inte lata de ta over dig, behall bloggen visa att du ar den starka Liv jag kanner for jag vet hur mkt talamod du har och du gar alltid din egen vag. :) sta pa dig!!





URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?